spot_img
Středa, 27 března, 2024

Vítězná firma chce železniční trať prodloužit za 74,5 mil.

Vyhodnocování předložených nabídek v soutěži na prodloužení tramvajové tratě v bratislavské Petržalce v úseku od Bosáková po janíkov dvor bylo ukončeno. Nejnižší cenovou nabídku za 74,5 milionu eur bez DPH předložila skupina dodavatelů Sdružení NS MHD Petržalka. V nejbližších týdnech se budou konat povinné kontroly Úřadem pro veřejné zakázky. Pokud bude vše v pořádku, hlavní město podepíše s vysoutěžené zhotovitelem smlouvu o díle a začne se výstavba druhé etapy tramvajové tratě v Petržalce. TASR o tom informovala mluvčí Bratislavy Katarína Rajčanová.

Vítěznou nabídku předložila skupina dodavatelů s názvem Sdružení NS MHD Petržalka, kde hlavním členem je ALDES Construcciones Polska a ostatními členy jsou ALDES Construcciones S.A., Cedis a HANT BA. „Nabídková cena je v hodnotě 74.585.993,96 eura bez DPH,“ upřesnila Rajčanová.

Druhou nejnižší cenovou nabídku předložilo Sdružení ICM-DUHA (hlavním členem je ICM S.p.A.) v hodnotě 79.778.540,87 eura bez DPH. Třetí nejnižší cenovou nabídku předložilo Sdružení Tramvaj (hlavním členem je společnost PORR) v hodnotě 82.135.250,73 eura bez DPH. Do veřejných zakázek se zapojilo ještě dalších pět uchazečů.

„Aktuální začíná běžet lhůta pro podání námitky proti výběru vítězného uchazeče. V případě, že nikdo z neúspěšných uchazečů námitky ve lhůtě nepodá, bude následovat kontrola procesu výběru zhotovitele na ÚVO. Pokud bude podána námitka a bude její vyhověno, opakuje se například část vyhodnocení předložených nabídek, „upřesnila Rajčanová. Po úspěšné kontrole bude následovat podpis smlouvy o díle s vysoutěžené zhotovitelem a spuštění výstavby.

Kompletní stavba prodloužení tramvajové trati by podle dosavadních vyjádření magistrátu měla být ukončena do konce roku 2023. předpokládanou hodnotu byla 90.567.150 eur bez DPH, přičemž většina finančních prostředků na její realizaci bude hlavnímu městu poskytnuta z fondů Evropské unie v rámci operačního programu Integrovaná infrastruktura 2014 – 2020. Veřejné zakázky bylo prohlášeno 20. října minulého roku. Výstavba tratě se podle červnového vyjádření primátora Bratislavy Matouše Valla začne v lepším případě na podzim tohoto roku, v horším případě v lednu či v únoru 2022.

Budoucí tramvajová trať v Petržalce bude navazovat na její první etapu Jesenského – Jungmannova, v jejímž rámci se kompletně rekonstruoval i Starý most. Trasa je situována v koridoru původně plánované stavby rychlodráhy v délce zhruba 4,2 kilometru a je navrhovaná na samostatném tělese, z větší části lemovaná zeleným pásem a cyklostezkou. Součástí zakázky jsou i vybudování křižovatek s příčnými komunikacemi, přeložky všech vedení a konstrukcí, a to zejména proložky inženýrských sítí, a úpravy koryta Chorvatského ramene. Trať má navržených sedm zastávek.

Related Posts

Comments

PR článek

Nejnovější články